onsdag 2 februari 2011

Stora idéer och träsammansättningar

När jag vaknar mitt i natten och verkligen inte alls kan somna om så känns det på något sätt hopplöst. Samtidigt som jag får stora idéer. Idag, torsdag, ska jag prata om min individuella studieplan med min lärare och säga vad jag ska göra för projekt. Jag kommer inrikta mig först och främst på trä denna termin.
Jag har idéer.
Jag vill göra ett schackspel. tälja till figurerna. göra brädet.
Göra någon slags afrikansk mask. Eller ja inte en afrikask mask, en "sofie mask" om något, men inspirerat från de afrikanska masker jag sett.
Jag har pratat om att jag vill göra en skål å hugga ut ur ett träblock.och det vill jag fortfarande. men det känns på sätt och vis som att det kan vara för enkelt. Fast jag kan inte uttala mig eftersom jag inte kan det här med trä, det kanske är ett enormt projekt.
  I torsdags så gjorde våran grupp träsammansättningar. Det är fantastiskt hur det bara klickar för mig hur det fungerar samtidigt som två olika träbitar klickar tillsammans och blir ett hörn. Det är långt ifrån professionell standard på mina träsammansättningar än. Men det här är sjukt kul. jag älskar min utbildning. Äntligen får jag hålla på med händerna istället för att försöka läsa. Kärlek är vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar